Bloggkommentarer

Jag följer en del stora bloggar, bland annat Kissies blogg. Hon är ingen person jag gillar, men jag tycker att det är intressant hur en person kan tjäna så mycket pengar på att skriva om vad hon gör på dagarna. 
 
Ibland tittar jag in på kommentarerna på hennes blogg, då jag tycker det kan intressant att se om någon annan tänker på samma sak som jag när jag ser ett inlägg, vilket många ofta gör. Men någonting jag slås av är hur elaka folk kan vara mot varandra i kommentarsfältet. En kommentar som sticker ut från mängder kan få många glåpord efter sig och personen blir kallad det ena hemska efter det andra. Det känns som att det borde vara  ganska unga personer som håller på så, då jag vet att det var jargongen är vanlig när man är i tonåren, men jag tycker att detta är helt sjukt! Och bara för att man uttrycker sin åsikt. Det behöver inte vara en jättekonstig åsikt, det kan räcka med att den är lite klumpigt skriven eller att personen inte tänker sig för. Varför är det så? Varför känner vissa  personer ett behov av att trycka ner varandra, från en anonym person till en annan, helt utan anledning? 
 
Sen hävdar även vissa att folk är så fega när de kommenterar anonymt. Vad tycker de, om man skriver sitt namn är man helt plötsligt inte anonym då? Och om man inte har någon blogg eller liknande, hur ska man då undvika att vara anonym? Skriva ut alla sina kontaktuppgifter? Till skillnad från personen som hävdar det, som har skrivit sitt förnamn eller möjligtvis länkat till sin blogg. 
 
Sprid kärlek, inte hat!

Kommentera här: